Milyen iPhone-t vegyél 2018-ban?
2018. október 02. írta: Almás Jóska

Milyen iPhone-t vegyél 2018-ban?

felhozatal2018.pngHa javasolhatom, semmilyet. Korábban már utaltam erre, de most, hogy kint vannak az új készülékek, ideje újra megvizsgálni az esetet. Már csak azért is, mert ilyenkor mindig lejjebb csúszik az összes előző generáció árszabása, miközben persze értékükből cseppet sem veszítenek. A kérdésnél nyilván számos tényezőt figyelembe kell és végig is fogunk venni: mekkora a kezed, mennyi pénzed van és mennyi ideig bírja nálad egy átlagos telefon? Vagy egyáltalán, mennyire törődsz a technológiai újításokkal?

Kezdjük azzal, hogy ha pici a kezed, az még nem feltétlen jelenti, hogy az SE a legjobb választás, de azért nagy mértékben leegyszerűsíti a döntést. Százezertől már kapni újonnan, használtan meg akár a feléért is, ha szerencséd van. Androidosként valószínűleg hihetetlenül hangzik, de a három éve megjelent hardver iPhone-ok terén még további két évig bőven használható, sőt támogatott marad, az alatt legfeljebb aksit kell cserélni a lassulás ellen. Persze lehetséges, hogy új iOS nem érkezik már a Home gombos telefonokra, így az SE-re sem, de az iOS 12 legalább egy kiforrott végállomást jelent majd, hiszen már a mostani verzió is az utóbbi évek egyik legstabilabb változata és ez várhatóan csak tovább javul.

Nagyobb kéz, de hasonló méretű pénztárca esetén még mindig ott a 6S vagy 7 mint választási lehetőség (extra nagy kéz esetén pedig ezek Plus változata). A két év használat itt is garantált, leginkább a felől kell dönteni, hogy a következő váltásig kihúzható idő elnyújtása megéri-e neked a jack aljzat elhagyását. Az iPhone 7 erősebb ugyan, de (sajnos) már egy lépés a vezeték nélküli jövőbe, így érdemes mellé a törékeny Lightning-végű fülhallgató helyett egy Bluetooth-osat beszerezni, például egy AirPods-ot. Ha viszont nem szívesen vennél részt a technológia ez irányú átalakításának átmeneti szakaszában, amikor még félig kábeles, félig kábelmentes megoldásokat kell használni a telefonhoz, akkor maradj a 6S-nél, mert valószínűleg ez is elég lesz tudásban a vezeték nélküli világ széleskörű elterjedéséig. A 6S hardvere várhatóan épp akkor válik majd túl kevéssé, amikor ez bekövetkezik, és az iPhone-ok legalább négy generációja támogatja már a telefont.

Ha netán a kamera miatt aggódnál, akkor jó hír lehet, hogy a több éves iPhone-ok általában még mindig jobb képeket készítenek, mint egy ma kapható középkategóriás telefon, az egyéb specifikációbeli különbségek pedig semmit sem jelentenek. Ha jelentenének, akkor nem történhetett volna meg például az, hogy az XS úgy veri gyorsasági tesztben a Samsung Note 9-et, hogy utóbbi kétszer annyi memóriát és a piac legjobb Androidos processzorát versenyezteti az Apple készülékével szemben. A használhatóság kérdése tehát elsősorban a szoftveren múlik, így tapasztalat szintjén az iPhone hardvere is jóval lassabban avul el.

Viszont ha te jóval több mint két évre rendezkednél be, akkor nem érdemes 8-as alá adnod.  Már képes vezeték nélküli töltésre, a kamerája és processzora pedig a valaha készült egyik legjobb – még annak fényében is, hogy elmúlt egy teljes év a megjelenése óta. Még most is kétszáznegyvenezertől kezdődik egy új ára a hivatalos Apple üzletekben, de mivel sokaknak egyszerűen szüksége van a gombokra vagy nemes egyszerűséggel a lehető leggyorsabb biometrikus azonosításra, úgy választhatják az iPhone 8-at, hogy közben nem kell kompromisszumot kötniük hardver terén és maguk válogathatják meg, melyik technológiai újítást kérik és melyiket nem.

Vannak viszont olyanok, akiknek egyszerűen nem elég a régi, ők valami újra vágynak. Legyen az bármily megosztó, a kivágást leszámítva teljes kijelzős X nekik az abszolút legjobb megoldás. A legtermészetesebb módon, pusztán a telefonra nézéssel oldódik fel a készülék és utána soha nem látott felület áll rendelkezésre a szövegek vagy képek nézegetésére. Ráadásul mindezt a 8-ban is megtalálható giga erős hardver mellett egy gyönyörű, szinte minden szögből színhű kijelző tehetik. A pláne az egészben, hogy az Apple beszüntette az X gyártását és forgalmazását (hasonlóan az 5-höz, miután megjelent az 5S és 5C), így újszerű állapotban idén már ugyanazért a pénzért juthatunk hozzá olyan technológiákhoz az iPhone 8 áráért, amiért tavaly még egy autó árát kellett kiadni.

És végül az XS… Nehéz dió. A forint gyengülése miatt a tavalyi 1000 dollár idén már (ÁFA-val együtt) 400 000-et kóstál, ez pedig szerintem egyszerűen nem éri meg. Tudom, hogy tavaly az X után sokan visszaálltak inkább az iPhone 8 Plus-ra, csak mert egy-két aprósággal többet tudott, például az X-en nem voltak fülek a Safariban. Mégis, ha a te dolgod a családot ellátni telefonokkal és bármilyen szinten akadályt jelent számodra félmillió forint kiadása, viszont mégiscsak fontosak számodra ezek a Plus funkciók, akkor inkább vegyél akár kettőt a nagyobbik 8-asból, mert még így is olcsóbban jöhetsz ki. Vagy csak felejtsd el ezt a pár apróságot és maradj az X-nél.

De tényleg, az XS vásárlásra egyetlen okot tudok találni, és az a profi fotózás iránti vágy. Tényleg óriásit ugrott minőség tekintetében az idei modellek kamerája, de mivel az X is a világ egyik legjobbja még mindig, ez az átlag felhasználót cseppet sem fogja érdekelni.

Na, de mi a helyzet az XR-rel? Egy olyan telefonról beszélünk, ami többe (300 000 ft) fog kerülni, mint akár egy újonnan vett, akciós X. Csakhogy az árkülönbözet ellenére a Super Retinás OLED helyett az iPhone 4S képsűrűségével bíró LCD-t nézegethetjük, vastagabb kerettel és még kevésbé megfogható méretben, miközben a Plus (és Max) funkciói természetesen nem érhetők el benne. Az XR megjelentetése az utóbbi évek egyik legnagyobb lehúzása az Apple részéről. Nagyobb, mint az X magas árazása, hiszen most kevesebbet kapunk több pénzért, mint a tavalyi készülék vásárlásakor.

Két tippet adhatok tehát akkor, ha az érdekel, melyik telefont érdemes MINDENKÉPP elkerülnöd: bármit, amit a 6S előtt adtak ki (hiába kisebb, az SE utána érkezett, tehát erre nem vonatkozik) és a még meg se jelent XR-es átverést. Ha az is érdekel, mit jelent a néhány év múlva stabilizálódó és jelenleg tartó technológiai átmenet, kövess Facebookon, hogy értesülj a következő cikkekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://almasjoska.blog.hu/api/trackback/id/tr7114276063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LoveKills 2018.10.02. 15:27:25

Egyiket se. Az iPhone SE minden idők legjobb iPhone-ja, az ár/érték arányról nem beszélve. De ti, sok konzumidióta kis majom, vegyétek csak az újabbat és még újabbat, hajrá!

Kelly és a szexi dög 2018.10.02. 16:02:32

meggyőztél - tényleg átverésnek néz ki az XR...

LoveKills 2018.10.02. 16:19:58

@Kelly és a szexi dög: az összes új iPhone átverés... főleg egy használt autó áráért.

registerz 2018.10.02. 23:57:56

Nekem 10-es van, boldog vagyok vele, remélem, kibír három és fél évet, előtte egy 6 Plus volt ugye, három és fél évig.

fénycsepp 2018.10.03. 06:28:24

Az en ötösöm vígan él es virul, de amikor egyszer kinyiffan, es az Apple nem kínál hasonló méretű jószágot, akkor irány Korea vagy Kína :)

dunántúli gyerek 2018.10.03. 07:55:33

"Androidosként valószínűleg hihetetlenül hangzik, de a három éve megjelent hardver iPhone-ok terén még további két évig bőven használható, sőt támogatott marad, az alatt legfeljebb aksit kell cserélni a lassulás ellen. "

Hat ez azta qrvara hihetetlen: 3 eves androidos telom siman bir 2 napot vadiuj ceges iphone 7 egy napot bir, persze sosem csereltem akksit az androidosban

rnz 2018.10.03. 08:48:17

"Androidosként valószínűleg hihetetlenül hangzik"
:D
A hihetetlen inkább az, hogy lényegi újítások nélkül tornászták fel az árat bőven azon lélektani határ fölé, amennyiért egy épeszű ember nem vesz telefont. Amihez persze minden kiegészítőt iszonyatosan túlárazottan kapsz meg, amit persze jó esetben 2, rosszabb esetben 1 generáción át használhatsz (már ha kibírja) és semmiben nem tud többet, mint egy jobb kínai telefon harmad/negyed áron. Ma szinte minden fejlesztést spanyolviaszként villant az alma, miközben már évek óta jelen van az androidos telefonokban ugyanolyan, vagy akár jobb megvalósításban.
Több márkás, drágább telefon után a mai csúcsszifon kevesebb, mint tizedéért(!) vettem telefont, ami a mai napig röhögve kibír több, mint 2 napot és egy egymás mellé rakva a kettőt sem esztétikailag, sem működésben nem találsz rajta fogást Legfeljebb a kamera ami gyengébb, de arra meg ott a profi eszköz (még mindig olcsóbban, mint egy iphone), ha már az a fontos. Persze ha valaki sz*rja a pénzt és csak almás cuccai vannak, akkor abban a környezetben nyilván jobban érzi magát egy almás telefon is, de még ez sem túl erős mentség.

Almás Jóska 2018.10.03. 10:10:42

@rnz: Az ilyen hosszú kifejtésekért mindig hálás vagyok. Az Apple drága, ez nem újdonság. Régóta mozogtak ugyanazon árszegmensben, annyira nem meglepő tehát az emelés. Ettől függetlenül nevetségesen sok a magyar fizetések mellett, én most csak az áremelés "váratlanságáról" beszélek.
Az akkumulátor pedig tényleg gyengéje volt mindig az iPhone-oknak, de cserébe minden más sokkal jobban optimalizált hardver teljesítményben, akármelyik Androidos telefont vesszük is számításba. Pláne a kínaiakhoz képest. És nem csupán RAM-processzor teljesítményt értem ide, de a kamerától kezdve mindent, amiben elsőre jobbnak tűnnek, majd kiderül, hogy x felbontás felett szétégeti belülről a telefont a hosszú videózás vagy egyszerűen csak nem érhető el például a képstabilizáció. Mert csak.

De van egy másik lényegi különbség is: amikor megveszel egy Androidos telefont, akkor benne ragadsz az akkori jelenben. Nem, vagy alig jön frissítés, hiszen minden telefonra külön kell átalakítani. Plusz az eladások érdekében az eddig érkező frissítések is elapadnak kb. két év után. Az Apple eddig öt, most már hat évre visszamenőleg támogatja az előző telefonjait, ami azt jelenti, hogy a legújabb telefonok közel összes funkciója elérhető a régebbi készülékeken is. A telefonod folyamatosan modern marad, mert annyira erős hardvert raknak bele megjelenéskor, hogy legalább kétszer kell váltani telefont Androidéknál, mire az iPhone-on elkezdesz komolyabb lassulást észlelni. Egyszer adod ki rá a pénzt, de modern marad hosszú-hosszú időre. Részben emiatt, részben pedig az adataid felhasználása közti különbség miatt értelmetlen azt vitatni, hogy megéri-e iPhone-t venni: teljesen más a koncepciója a két platformnak.

rnz 2018.10.03. 11:18:18

@Almás Jóska:
"Az akkumulátor pedig tényleg gyengéje volt mindig az iPhone-oknak, de cserébe minden más sokkal jobban optimalizált hardver teljesítményben, akármelyik Androidos telefont vesszük is számításba"
Nem csak gyengéje volt az aksi, most is az. Az pedig nemes egyszerűséggel nem igaz, hogy jobban optimalizált a hardver, sőt! A kamera az egyetlen, de azt külön ki is emeltem.
"Nem, vagy alig jön frissítés, hiszen minden telefonra külön kell átalakítani."
Ez sem igaz. Kb. havonta jön frissítés az olcsó kínaiakra is.
Ahogy a többi is erős csúsztatás, ma egy 5 évvel ezelőtti iphone gyakorlatilag használhatatlan, ha egyáltalán még működik. Hogy hosszú időre rendezkedsz be? :D Na ne viccelj már.

dunántúli gyerek 2018.10.03. 11:36:54

@Almás Jóska: Es minek kene frissites androidra? 3 evvel ezelotti is jo mindenhez.

Ceges iPhonet lefrissitettem 12esre, mennyivel jobb nekem most, nem? Ugyanarra hasznalom mint eddig.

felhőkergető 2018.10.03. 11:52:48

én megvenném az összes legdrágább jelenlegi Epöl terméket: Ájfón, Ájped, laptop, aztali gép stb stb és ezzel kiszórnék az ablakon pár milliót az ablakon teljesen értelmetlenül. de biztosan jó érzés lenne :)
ja és hitelre tenném mindezt hogy még jobban járjak XD

koala kóla 2018.10.03. 12:04:31

@felhőkergető: Legjobb a ceges. Kaptam egy 900ezres Mcbook Prot olyan melora amire egy 200ezres laptop ugyanilyen jo lenne. Egyebkent jo cucc, a touchpad fasza, a harmadat meg is erne, ha lenne rajta csatlakozo, de nincs, igy semmit nem lehet hozzapasszintani, csak atalakitoval, a kezet letorni annak aki kitalalta. Ugyanilyen a ceges iPhone, a kameraja jobb, minden mas szarabb mint egy 80ezer forintos akarmilyen telefonon. Marmit arcszkennelesre meg ilyen faszsagokra az egvilagon senkinek nincs szuksege, csak az Applenek aki most mar nemcsak az ujllenyomatat de a pofajat is beszkennelte a sok agyhalott trogernek, haha.

2018.10.03. 13:09:53

@koala kóla: hát én nem vagyok egy véresszájú adatvédő, de az, hogy a telefon folyamatosan szkenneli (és valaki valahol nyilván tárolja, sőt, felhasználja) az ember arcképét, az azért kicsit sok.

Ezt a frissítésmániát se értem feltétlen. Mikor megvettem a telefonomat, kielégítően működött, gyors volt, hisz ezért vettem meg. Akkor minek nekem frissítés, ha csak nem valamilyen problémát old meg? Nem is szoktam engedélyezni a frissítéseket, pont jó az eredeti állapot.

ComLo 2018.10.03. 13:30:02

@Kolompár Magneto: 5 ével ezelőtt, Windows 7, vagy Windows Xp futott a számítógépeden. A mai napig azt használsz, vagy azóta frissítetted?

A software-ek frissítése, amúgy nem csak kényelmi szempont, nem csak arról van szó hogy jobb optimalizáció miatt, nő az üzemidő/javul a hatékonyság/stb stb, az esetek döntő hányadában, az időközben napvilágra került biztonsági rések befoltozását jelenti.

ComLo 2018.10.03. 13:41:55

Amúgy tök fura ez ...

Engem is felháborít az árcédula, és nevetségesen túlárazottnak találom.

De ami még ennél is nevetségesebb, az a "horda" ami minden Apple cikk alatt összegyűlik, és százezredszer is leírja "... hogy ez mennyire túl van árazva".

Igen! De el tudják adni, méghozzá úgy hogy bőségesen megéri nekik (úsznak a profitban). Egy LaFerrari is túl van árazva, mégis előre eladták az összeset. Vagy egy limitált Christian Louboutin kollekcióból.

Igen a konkurenciához, meg úgy általában is, túl van árazva. De ennek ellenére meglesz rá a vevőkör, és a telefon sikeres lesz. Az hogy valaki 274.-nek odaírja hogy "túlárazott szar" annak annyi információértéke van, minthogy "kék az ég". Már-már hajlamos lennék azt feltételezni, ezen kommentelőknek nem az ár/érték aránnyal van bajuk, hanem hogy ők nem tartoznak abba a rétegbe akiknek ez a telefon szól. Persze ez biztos nem így van ...

2018.10.03. 13:45:41

@ComLo: azért még mindig telefonokról beszélünk. És emlékeim szerint pont az iPhone-oknál volt régebben probléma abból, hogy a régebbi modellek frissítései véletlenül a készülék lassulását eredményezték, rejtélyes okokból épp a modellváltások környékén. Meg eleve logikus, hogy az adott teljesítményű hardverre a későbbi - magasabb szintű hardverre készített/optimalizált - szoftver lassulást, rosszabb akkumulátorteljesítményt eredményez.

2018.10.03. 13:49:09

@ComLo: azt meg ne gondold, hogy egy ájfón valami elitklub, amibe a fikázók anyagi okokból nem tudnak bejutni, menj el egy random plázába, és nézd meg, hogy a tinihülyegyerekeknél mennyi ájfón van, de ugyanígy a panelproli is kiköhögi kétéves uzsorarészletre, hogy kitehesse az akarattyai Kakas diszkó asztalára a kétdecis pezsi mellé, szóval azon lépjünk túl, hogy ez valami exkluzív termék, ami kevesek kiváltsága, eleve az egyik legnépszerűbb, leggyakoribb, de legalábbis legemblematikusabb készülék világszerte, szóval elitizmussal ne vádoljuk a birtokosait :)

ComLo 2018.10.03. 14:03:44

@Kolompár Magneto: Az Iphone piaci részsedése 10-20% közötti. Amit mondasz, valódi jelenség (... szubjetív véleményem szerint csak volt ... ), de én nem hiszem, hogy egy félmilliós telefon is néptelefon lehetne. Pont azt írtam, kb pár generációval ezelőtt, és főleg az X kapcsán lépte átt a telefon ezt a lélektani határt. Nem Magyarországon élek, de én nem látok itt annyi X-el járkáló embert.
És pont erre vonatkozott a komment vége: azért is van akkora felháborodás az új készülékekkel szemben, mert már nem a (relatíve) olcsón elérhető, jó telefon.
Persze simán lehet hogy én tévedek, és az X és utódjai, félmillió forintért, is minden vidéki diszkó kötelező tartozékai lesznek. Ebben az esetben, gratula az Apple-nek, mert egy már tényleg baromi rosz ár/érték arányú telefont is le tudott nyomni a buta emberek torkán. De remélem hogy azért, felvágásból, magyar átlagfizetés kétszereséért senki nem vesz telefont hitelre ... ennyire mélyen csak nem tartunk ...

ComLo 2018.10.03. 14:12:21

@Kolompár Magneto: Azért ez a telefon/számitógép választóvonal nagyon érdekes dolgokat hoz ám fel ... egy mai csúcs mobil tudja hozni egy 5-7 éves átlag laptop szintjét benchmark-okban. Arról nem is beszélve, hogy adott esetben a mobilodon akár érzékenyebb adatok is elérhetőek, mint a laptop-on.
Az új oprendszer frissítés emlékeim szerint egyszer okozott tényleg komoly bajt, az 4S és talán az Ipad 2 lett szinte használhatatlan, de ezt javították is. Az IOS 12-vel pl a SE és a 6S érezhetően gyorsabb lett, és tovább is bírja.

2018.10.03. 14:54:47

@ComLo: jó, hát nem feltétlen az X-ről van szó, úgy általában az iPhone-okról, én azt látom, boldog-boldogtalan kezében az van, közvetlen kollegám kb 5 éve úgy vette az aktuális modellt, hogy a 90 rongyos fizujára vállalta két évre a havi 21 rongyot, szóval van ilyen, és tuti nem egyedi eset.

ComLo 2018.10.03. 15:52:45

@Kolompár Magneto: Az Apple termékekre sok mindent el lehet mondani, de azt tuti nem, hogy egy univerzális szinvonalat/értéket/minőséget képviseltek.
Elég megnézni a történetét, hogy emelkedett fel, majd lett marginális, hogy a nagyon hype-olt Jobs alatt újra felemelkedjen, hogy aztán halála után (kb a fent említett 5 év), szép lassan kevés értékkel bíró pénzgyárrá süllyedjen.
Iphone-ban nézve: az első 1-2 generáció még igazi underground cucc volt, ami semmi egetrengető újat nem hozott a piacra, de iszonyatosan felhasználóbaráttá tette azt ami már jelen volt (nekem volt évekkel az első Iphone előtt, érintőképernyős, P800 okostelefonom, sőt programoztam is rá ...). Emellett relative moderált ára is volt. Kb a 4-es környékén lett egyértelműen egy nagyon jó ár/értékű telefon, ezzel együtt, rohamosan nőt a népszerűsége is. Pár generáció így a csúcson, és kb a 6-ossal kezdődött az, hogy relatíve értelmetlen, marginális újítások, adott esetben profitmaximalizáló visszalépések (jack elhagyása), és 0 design beli fejlődés járt, az egyre növekvő árcédulával.

rnz 2018.10.03. 17:55:40

@ComLo:
"Egy LaFerrari is túl van árazva, mégis előre eladták az összeset."
Benne is a lényeg: "az összeset"
Mert bizony míg iphoneból annyit gyártanak amennyi kell, a ferrariknál mindig van egy limit, ami ráadásul egészen kicsi szám.
"Az hogy valaki 274.-nek odaírja hogy "túlárazott szar" annak annyi információértéke van, minthogy "kék az ég"."
Az nem zavar ugyanennyire, hogy amikor az androidról van szó, még mindig a 3-4-5 évvel ezelőtti állapotok alapján beszélnek hülyeségeket? Nem csak kommentben, hanem a blogban is.

ComLo 2018.10.03. 18:14:26

@rnz: 1.) ( ha ebbe bele akarunk menni) a ferrari profitja nem is a limitàlt szupermodellekböl jön, hanem az “olcsobb” tömegtermelt modellekböl.
2.) öszintèn. Ez azèrt nem zavar mert nem vagyok benne. Nincs aktuàlisan piacvezetö Android-os mobilom, ès nem hasznàltam huzamosabb ideig ilyet. Amugy szubjektiv vèlemènyem szerint, egyrèszt ezen mobilok (amennyit probàltam plusz amit olvastam róluk) messze sokkal jobb àr/èrtèk arànyt kèpviselnek ma, mint az Iphone, valamint, a negatív megitèlèsy annak köszönhetik hogy az Android platform sokkal diverzifikàltabb, olcsó mobolok is megkapjàk, amik tàmogatàsa ès müködèse erösen visszàs lehet.

rnz 2018.10.04. 09:03:01

@ComLo: Tévedés, a Ferrari minden autón nagyot szakít, a drágább darabokon nyilván többet. Egészen konkrétan a Ferrari keresi a legtöbbet egy autón. Tömegtermelés meg egyszerűen nincs náluk, összesen is évi néhány ezer darabot gyártanak az összes típust egybe véve.

Tehát csak azért zavar, hogy valaki sokadszorra is megjegyzi ugyanazt, mert ebben "benne vagy", míg az andoidos kijelentések azért nem, mert nincs androidos telefonod. Így végülis érthető, csak elvesztette a súlyát.
Mondjuk cserébe legalább egészen tisztán látod a helyzetet, legalábbis ami az apple-t illeti.

ComLo 2018.10.04. 10:30:46

@rnz: Nyilván, mivel hétpecsétes üzleti titok, nem ismerjük a Ferrari modellek haszonkulcsát. Viszont az elemi közgazdasági logika azt diktálja, hogy mivel a szupermodellekbe sokkal több, és sokkal drágább eszközt építenek, amiket specifikusan azon modellekbe fejlesztenek ki, a limitált darabszám miatt, az egy termékre jutó K+F valamint gyártási költség hatványozottan nagyobb. Mivel ezen termékek fő feladata a brand építés, ezért akár még veszteséggel is megérné eladni a gyárnak. Szóval nem lehetünk benne biztosak, de joggal feltételezhetjük hogy sokkal magasabb a haszonkulcs mint a tömegtermelt modellnél(mert az évi 8000 darab már tömegtermelésnek számít, pláne pl LaFerrari 3 év alatt 499-es darabszámához képest).

Azt továbbra sem értem, miért kellene engem zavarnia annak, pláne egy Iphone-al foglalkozó cikk alatt, hogy szerinted az emberek mit gondolnak az Android-ról. pont olyan relevenciája van itt, minthogy milyen színű a Madagaszkári zátonykócsag farktolla (szürkés).

Egyébként pont ez ellen rohantam ki: totál érdektelen és fölösleges az Android-ot emlegetni. Az egy másik platform, más előnyökkel, és más hátrányokkal. Azon vitatkozni hogy melyik a jobb, pont olyan mint a Canon vs Nikon, Xbox vs PS, Nike vs Adidas stb stb. nincs abszolult értékben jobb, csak személyes preferencia alapján. Az meg mindenkinél más ...

ComLo 2018.10.04. 11:06:09

@ComLo: "... sokkal magasabb a haszonkulcs mint a tömegtermelt modellnél ..." helyett természetesen azt akartam írni hogy "... sokkal ALACSONYABB a haszonkulcs mint a tömegtermelt modellnél ..."

ce 2018.12.14. 09:00:32

@ComLo: nekem az 5s-esem adta fel frissítés után pár nappal. Életre sem tudták kelteni, mikor bbevittem szervizbe, azt mondták az 5s-esek fele produkálja ezt a hibajelenséget - kuka. El kellett adnom alkatrésznek.
És hogy gyorsabb-e az SE ios 12-vel? lehet, hogy az esetek 90%-ában igen, viszont nekem ISMÉET elkezdte frissítés után dobálni az apple logot. Már megvolt a gyári beállítások, visszaállítás, dfu-mód, frissítés újra. Eddigi tapasztalataim szerint fél nap gond nélküli működés után egy óvatlan pillanatban ismét alma-logo. Kár volt frissítenem, a 11.2-es tökéletes volt a telefonon.

ComLo 2018.12.16. 05:17:10

@ce: Ezzel azért maximálisan eggyet kell érteni annál is inkább, mert az én közvetlen környezetemben is volt egy 5s ami meghallt software frissítés miatt.
Mindazonáltal mint IT-s, nem tudom figyelmen kívül hagyni a biztonság kérdését. A software frissítések iszonyat százalékban tartalmaznak olyan biztonsági foltozásokat ami iszonyat fontosak lehetnek.
Kicsit olyan ez mint az oltáskritikusság: 1 000 000 000-ból egyszer a mellékhatások súlyos következményekkel járnak, és egyébként is (mondják az oltáskritikusok), nincs is ma már gyerekbénulás.
Amúgy az Apple egyik hatalmas előnye(nek kéne lennie), pont az, hogy a kicsi a hardware diverzitása, azaz a software-eknek sokkal kevesebb hardware-en kell jól futni. Ezért van, hogy jól müködő Android-os rendszert nem szoktak upgrade-elni az emberek, vagy a Windows képes meghasalni egy update után. Pont ezért részben baromi nagy szégyen hogy ilyen előfordulhat, és pont ezért szemétség, hogy 1-1 update után régebbi modellek belassultak, így rövidítve le mesterségesen az életciklust.
Szóval igazad van, és megértem amit vallasz. Nem szívesen teszi az ember kockára az ember a drága mobilját. Viszont (hangsúlyozottan szerintem), a biztonsági aspektus fontos lehet, valamint az esetek 99%-ában az én Apple-ös tapasztalataim szerint egy használhatóbb telefon lesz a végeredmény.
süti beállítások módosítása