Eredetileg egész másról szólt volna a mai poszt, de az egyik komment megihletett. Vajon hogyan lehet, hogy egy szoftverfrissítéstől megáll a telefonod? Van-e esélyed kifüggetleníteni a telefont, ha egy használt iPhone-ról kiderül, hogy szolgáltatóhoz kötött? Ilyen és egyéb kérdéseket szedek össze, mert messze nem eléggé hangoztatják.
Ha nem (jól) hallasz telefonálás közben
A beszédhangszóró rácsod próbáld meg letakarítani, mert ha csak halkabb, de még van hangja a készüléknek, akkor egyszerűen eltömődött. Ezt szervizben is tisztítják, de általában csak félig-meddig megoldások vannak szétszedés nélkül, így ha egyszer külsős segítséget kérsz, készülj pár ezer forinttal és cseréltesd ki az egész rácsot. Az egyik olcsóbb, mégis hosszú távú befektetés. Csak akkor van gond alkotórészekkel, ha egyáltalán nem hallasz.
De még akkor se mindig! Érdemes először is csekkolnod, hogy ment-e por a jack vagy Lightning csatlakozódba. A kosz lehet, hogy külső szemmel nem látszik, de ha valamilyen nedvesség érte, az tud zárlatot okozni, ami miatt fülhallgató állapotba kerül a telefon és így nem tudsz egyáltalán telefonálni.
Az iPhone 7-ek viszont szériahibásak, rendszeresen elromlik a hangszabályzó az alaplapon, aminek következménye egy javíthatatlan teló.
Ha néha vagy egyáltalán nem tölt a telefonod
Ugyanez: tisztítsd ki a Lightning csatlakozód. Egy csomó szerviz azzal veri át az ügyfeleit, hogy ki akarja cserélni az egész dockot, holott erre semmi szükség általában. Néhány havonta kitisztítod a készülék alját és kész.
Ha frissítés után be se kapcsol, vagy csak Apple logóig jutsz
Akkor valószínűleg már korábban is sérült volt a telefonod, még ha nem is észleltél hibát. Mégis, mikor frissül, az Apple újra átvizsgálja az eszközeit hardveresen. Ennél fogva, ha kiderül, hogy egy kábel félig meg van szakadva, akkor a telefon külső behatolást szimatol és nem hajlandó beindulni.
Ha érdekelnek további infók is az iPhone és egyéb Apple termékek kapcsán, amiket máshol nem találsz, kövesd a blogot Facebookon!