Az "itt a piros, hol a piros" nem is lehetne aktuálisabb, ha Apple-ről van szó. December elseje az AIDS világnapja, és valószínűleg kevesen tudják, de ehhez nagyon is sok köze van az vörös, hivatalosan Product (RED) színű almás telefonoknak. Persze nem a cég határozta meg a dátumot, azt az amerikai választások és a karácsonyi időszak alapján határozták meg, viszont a piros szalagos ünnephez több szinten is tudnak kapcsolódni az Apple-nél.
Az egyik első szál, hogy a vállalat jelenlegi vezetője, Tim Cook meleg. Ezt nyiltan vállalta, több támadás is érte miatta. (Nem mintha szexuális orientációja befolyásolná vezetési képességeit, de ezt sajnos még mindig túl kevesen képesek különválasztani...) Viszont nem csak a személyét, hanem mint tudjuk, a melegeket általában is több támadás éri, például az AIDS terjesztésével kapcsolatban, mondván az egy "meleg betegség". Most abba, hogy az AIDS egy állapot és nem egy vírus, ne menjünk bele, de tény, hogy kimondva-kimondatlanul is jelen van egy személyesebb vonal az AIDS elleni harc és az Apple kapcsolatában. Még akkor is, ha a programba még Steve Jobs idejében beszálltak.
Az sosem volt titok, hogy a Product (RED) feliratú, piros színű Apple termékek vásárlásával ezt a "háborút" lehet támogatni, de azt már kevesebben tudják, hogy ezt nem az Apple találta ki, hanem egy olyan különálló brandről van szó, aminek partnere többek közt a Coca-Cola, a Starbucks és még a világ legnézettebb YouTube sztárja, PewDiePie is.
Amit viszont az Apple csinált ezzel, az külön megér egy misét: külön termékeket nem fejleszt hozzá, helyette (általában) meglévőkből ad ki az eredeti megjelenés után jóval egy limitált verziót. Ami persze nem jelenti, hogy sorszámozottak lennének a darabok, csak épp a kizárólag hagyományos színben kapható készülékek jobban fogynak a megjelenést követő három-négy hónapban, így aztán a később érkező piros telefonok, iPod-ok, tokok satöbbik, igazi ritkaság számba mennek. Nem is látni őket gyakran az utcán.
Ez alól a "szabály" alól kivétel most az iPhone XR, ami már a megjelenés óta elérhető, de voltak már más, ügyes megoldásai is az Apple-nek. 2013-ban például egy egyedi Mac Pro-t, illetve egy szintén egyetlen példányban készült EarPods-ot ajánlottak fel a legnagyobbat licitálónak.
Az így összegyűjtött, kb. $160 000 000-t pedig, bár nem reklámozzák, de abban a programban használják, amivel a HIV terjedését igyekeznek, elég sikeresen megakadályozni. Mivel a fertőzött anyák újszülött gyermekeire fokozottan veszélyes a kór, ennek megakadályozásért külön lépéseket tettek. Az elmúlt, majdnem két évtizedben már a korábbi adatok egyharmadára sikerült redukálni az új esetek számát, az eredmény tehát magáért beszél.
Abban biztosak lehetünk, hogy találkozunk még különleges kiadású Apple termékekkel, ahogy abban is, hogy a hasonló cikkek megjelenéséről úgy tudsz legkönnyebben hírt kapni, ha követed a blogot Facebookon is.